איך לא להפסיד bitcoin ב- post-hard fork replay attacks

האם הארנק שלכם מציע replay protection ל-Segwit2x hard fork? אם אינכם בטוחים, קראו את ההסבר שלהלן.

כפי שהוסבר בהודעתנו בראשית השבוע בנוגע ל-hard fork, משתמשי ארנק BTC.com יקבלו גישה, שליטה ויכולת לבצע עסקאות במטבעות, בשתי הרשתות. הארנק שלנו מציע גם replay attack protection לכל המשתמשים שלנו.

למרבה הצער, זה לא נכון לגבי כל הארנקים. מטרת המאמר הזה היא לעזור למשתמשי ארנקים להבין כיצד ניתן לצמצם את הסכנה של הפסד bitcoin בעסקאות שיתבצעו אחרי ה-hard fork.

מה יקרה אחרי ה-fork?

תארו לעצמכם שאנחנו כבר אחרי ה-Segwit2x hard fork. נניח שאתם משתמשים בארנק שאין לו replay protection מובנה. כשכול חרדות ה-pre-fork כבר מאחוריכם ואתם מוכנים להכניס את ה-bitcoin שלכם לפעולה.

זכרו, אחרי ה-fork יהיה לכם אותו סכום של post-fork bitcoin שהיה לכם ב-pre-fork bitcoin. למשל, נקרא בשמות BT1 ו-BT2.

אוקיי, בואו נעבור על כמה מהאפשרויות!

מכירת bitcoin בבורסה

אחרי ה-fork, אתם מחליטים לממש חלק מהמטבעות שלכם. נניח שהחלטתם לשלוח 0.3BT1 לבורסה כלשהי לפי בחירתכם.

אנשים בעלי כוונות זדוניות עלולים לנסות לנצל את המשתמשים התמימים שמשתמשים בארנקים בלי replay protection. גורמים אלה יכולים לקחת קבוצה של (אם לא את כל) העסקאות ו-“replay” אותן בצד השני של השרשרת. במקרה זה, פירוש הדבר ששלחתם לבורסה לא רק את ה-0.3BT1, שלחתם גם סכום שווה ערך ב-0.3BT2. זה נקרא replay attack. אם אתם זועמים, הצדק איתכם. הייתם יכולים לשמור את ה-0.3BT2 שלכם ולנצל אותם.

לשחק ב-bitcoin

עכשיו בואו נראה מה קורה אם אתם מחליטים להוציא חלק מהמטבעות שלכם. נניח שבוב מוכר אופניים מדהימים ב-0.02 bitcoin. האופניים נראים נהדר ואתם שמחים לשלוח לבוב 0.02BT2 ולקנות לעצמכם זוג.

כשאתם משלמים 0.02BT2, אדם בעל כוונות זדוניות עלול לנסות לקחת את עסקת ה-BT2 שלכם ו-replay אותה בשרשרת ה-BT1. במקרה זה, אתם תשלחו לבוב לא רק 0.02BT2, אלא גם 0.02BT1. זה הרבה יותר כסף מכפי שסוכם!

למה שמישהו יבצע תקיפה כזאת? המוטיבציה של התוקף אינה דווקא רווח כספי, אלא זריעת תוהו ובוהו ברשת. הרעיון דומה להאקרים שמפתחים וירוסים למטרות הרס.

מה אפשר לעשות?

יש אנשים בני מזל שלא מפסידים bitcoin בעסקאות מהסוג שתיארנו קודם. אחרים אולי פשוט לא שמים לב לסכומים שהפסידו. אבל האם אתם באמת רוצים לקחת את הסיכון הזה?

כיוון שארנקים רבים תומכים בעסקאות בצד אחד של השרשרת בלבד, חשוב שמשתמשי הארנקים האלה ימצאו פתרון חלופי שיאפשר להם להשתמש ב-bitcoin שלהם בשתי השרשרות. ספקי ארנקים רבים מעולם לא יישמוreplay protection ולא הבהירו את עמדתם בעניין. למשתמשים שאינם בטוחים מומלץ להתכונן להעביר את ה-bitcoin שלהם לספק בעל עמדה מוצקה וברורה לגבי replay protection.

ארנק BTC.com מציע הגנה מלאה נגד replay attacks, ומאפשר לכם לראות את היתרה שלכם ולבצע עסקות משני צדי ה-fork. כפי שהוכח ב- Bitcoin Cash hard fork של אוגוסט, BTC.com נוקטים יוזמה מראש להעצמת משתמשי הארנקים שלהם, ונחושים בדעתם לאפשר חוויית bitcoin חלקה ובטוחה בתקופת של שינוי.

ליצירת ארנק BTC.com משלך, ברשת, באנדרואיד וב-iOS, נא לבקר ב-https://wallet.btc.com/

Source